• يکشنبه ١ بهمن ١٤٠٢-٠٩:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٢٦
با حضور اعضای شورا افتتاح شد:

نخستین پل غیر هم سطح مکانیزه مجهز به برف‌زدائی

پل غیر هم‌سطح دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش با تلاش معاونت فنی و عمران و سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه یک در کمتر از یک سال افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در نود دومین پویش امید و افتخار؛ مراسم افتتاحیه پل B ۹ نخستین پل غیر هم سطح دور برگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش با حضور مهدی چمران، رئیس و حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، توانگر نماینده مجلس شورای اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار و هادی حق بین معاون فنی و عمرانی، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست و صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، سید مهدی صباغ شهردار و معاونین و مدیران شهری منطقه یک، مدیران ادارات خدمات رسان و مسئولین نیروی انتظامی و پلیس راهور منطقه یک، جمعی از خانواده معظم شهدا، اصحاب رسانه و شهروندان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعلام این خبر گفت: پل غیرهم‌سطح دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش (B9) با هدف روان‌سازی تردد توأم با ایمنی شهروندان در محور شرقی منطقه و کاهش ۸کیلومتری مسیر تردد برای شهرک‌های همجوار به‌عنوان نخستین پل مجهز به سیستم مکانیزه برف‌زدای هوشمند شهر تهران با تلاش معاونت فنی و عمران و سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه یک در کمتر از یک سال به اتمام رسیده است.
او افزود: با توجه به مشکلات ترافیکی و بروز حوادث ناگوار رانندگی در بزرگراه ارتش محدوده شهرک شهید محلاتی  به‌درخواست منطقه، پلیس راهور و شهروندان طرح احداث دوربرگردان غیرهمسطح پل‌های B9  و B10 مطرح شد و به‌همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران احداث آنها در دستور کار قرار گرفت و با تجهیز کارگاه وارد فاز اجرا شد و اکنون با گذشت کمتر از یک سال افتتاح گردید. 
او افزود: عملیات احداث دوربرگردان‌های غرب به غرب بزرگراه ارتش با موانع تأسیساتی از قبیل لوله آب، پل عابر پیاده، ایستگاه اتوبوس تندرو و تأسیسات شرکت برق مواجه بود که با تعامل با سازمان‌های متولی از مسیر اجرای پروژه برطرف شدند تا اجرای کار توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تسهیل شود.
وزن کل عرشه در حدود ۳۲۰ تن، طول آن ۱۹۵ متر و عرض آن ۹ متر است که عرض متوسط هر یک از این پل‌ها تأمین‌کننده ۲ خط عبوری است و رانندگانی که از شرق وارد بزرگراه ارتش  می‌شدند؛ سرعت بالای خود را کاهش می‌دادند که این مورد باعث ترافیک و در برخی مواقع هم منجربه برخورد و حوادث ناگوار رانندگی می‌شد بر همین اساس نیاز به اجرای تقاطع غیرهمسطح عملی شد تا کنار امنیت و ایمنی بیشتر برای رانندگان، دسترسی به شهرک‌های شمال بزرگراه ارتش نیز با سهولت بیشتر انجام شود.
گفتنی است احداث پل B10 نیز از دیگر پل‌های غیرهمسطح این محدوده است که عملیات احداث آن جهت دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه ارتش در محدوده شرق بلوار سوهانک به‌طول ۱۶۵ متر، عرض متوسط ۹ متر در حال اجراست.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: